GEMEENTEBLADInformatieve artikelen gemeente Bladel, week 5 - 2018

Bekendmaking voor Bestuur | Organisatie en beleidRecht | Organisatie en beleid in Bladel

Geplaatst op Lokaalnieuwsbladel.nl op: 21-05-2024

  1. Bekendmakingen bladel
  2. GEMEENTEBLADInformatieve artikelen gemeente Bladel, week 5 – 2018

Bestuur | Organisatie en beleidRecht | Organisatie en beleid Bekendmakingen

Meer info over Bekendmakingen gemeente

Nieuwe en verbeterde website gemeente Bladel www.bladel.nl; opgezet met inwoners, voor inwonersDe gemeente Bladel vindt persoonlijk contact belangrijk. Bestuurders, baliemedewerkers en beleidsambtenaren willen op een directe manier betrokken zijn bij de lokale samenleving. Waar mogelijk biedt de gemeente haar dienstverlening ook digitaal aan. De vorige gemeentelijke website was zes jaar oud en gebruikers liepen tegen beperkingen aan. De gemeente nodigde bij de ontwikkeling van de nieuwe site gebruikers uit om samen met ambtenaren te werken aan een verbeterde www.bladel.nl. Op donderdag 25 januari ging de website live.Het eerste doel van de website is om de online gemeentelijke dienstverlening zo in te richten dat gebruikers zaken snel en gemakkelijk kunnen afhandelen. Een tweede doel is de site gebruiksvriendelijk te maken door nieuwe vormgeving toe te passen die op verschillende apparaten zoals laptop, tablet en telefoon goed getoond wordt. Andere uitgangspunten zijn een goed werkende zoekfunctie op de website en het goed vindbaar maken van informatie via externe zoekmachines. Een groep van inwoners en een ondernemer richtten samen met medewerkers van de gemeente en de websiteleverancier een logische structuur in voor de site. Ze gaven aan welke onderdelen van beleid en dienstverlening ze op welke plaats van de website logisch vonden. Dat leverde waardevolle inzichten op. De door inwoners en ondernemers meest gezochte onderwerpen kregen daardoor een prominente plaats. Verschillende inwoners ook op een andere manier; zij werden het gezicht van de gemeente op de website. Van de (bijna) jongste inwoner tot een 104-jarige inwoonster; op de site is een dwarsdoorsnede van de bevolking terug te vinden. De gemeente nodigt mensen dan ook van harte uit goed door de verschillende website-onderdelen heen te gaan, op zoek naar bekenden. In het voorjaar gaat de gemeente Bladel opnieuw fotograferen voor de website. Inwoners die ook model willen zijn voor de gemeente kunnen zich aanmelden via voorlichting@bladel.nl.Hoewel we er alles aan hebben gedaan om alle informatie juist op de website te krijgen, kan er nog iets zijn dat mist. Onderaan iedere pagina kunnen bezoekers van de site het aangeven als er wat hen betreft informatie ontbreekt. Met die bevindingen kunnen we, waar mogelijk, de website nog beter laten aansluiten op de wensen en behoeften.Expositie Bertie Baijens-Roijmans in gemeentehuis BladelTot en met 26 april is in het gemeentehuis het werk te zien van Bertie Baijens-Roijmans uit Bladel.Bertie is erg creatief. Ze heeft een opleiding tot coupeuse gevolgd waarbij ze de versieringen op haar kleding zelf moest tekenen en veel moest handwerken. Daarnaast heeft Bertie veel met klei geknutseld en maakt ze de schilderlijsten voor haar schilderijen zelf bij stichting het Kompas in Bladel. Na haar opleiding tot coupeuse was Bertie aangesloten bij teken- en schilderclub ‘Het Penseeltje’ in Veldhoven. Inmiddels is ze al verschillende jaren lid van teken- en schilderclub de Blaalse School. Ze maakt het liefst gebruik van olieverf vanwege de mooie kleuren en omdat het smeuïg en duurzaam is. Bertie schildert graag dieren en bloemen en planten uit haar eigen tuin. Sinds haar lidmaatschap bij de Blaalse School schildert ze ook vaak portretten, onder andere van bekende Bladelse mensen. “Dat is pas een leuke uitdaging om die goed te laten lijken. Bijvoorbeeld een schilderij van een Bladelse zwerver die vroeger bij de boeren in het hooi mocht slapen. Zijn naam was Marinus Landheer”, aldus Bertie. OpeningstijdenHet werk van Bertie Baijens-Roijmans is tot en met 26 april 2018 in het gemeentehuis in Bladel te zien. U kunt er terecht op maandag en woensdag van 9.00 tot 19.00 uur, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. Op dinsdag 17 april is het gemeentehuis gesloten.Meld storingen aan openbare verlichtingHet oplossen van storingen en het onderhoud van de openbare verlichting is uitbesteed aan de onderhoudsdienst van Heijmans Techniek en Mobiliteit. In de winterperiode (wintertijd) worden storingen elke week afgehandeld. In de zomerperiode gebeurt dit elke twee weken. Bij een storing die de (verkeers)veiligheid of de openbare orde in gevaar brengt, wordt er direct actie ondernomen.Om storingen makkelijk en snel te kunnen melden, is er een website aangemaakt: https://heijmans-verlichting-bladel.nl. Levensbedreigende storingsmeldingen en incidenten met aangereden lichtmasten moeten rechtstreeks gemeld worden bij Heijmans afdeling Service & Onderhoud via telefoonnummer 088-4345602 (24/7 t.b.v. calamiteiten).Om de inwoners van onze gemeente te stimuleren om meldingen te doen van storingen aan de openbare verlichting, worden de 100e, 250e en 500e melder verrast met een presentje. Mevrouw van Gestel uit Bladel deed de 250e melding en werd daarom afgelopen week beloond met een ledlampenpakket.Subsidie muziekonderwijsAanvragen indienen in de periode van 1 februari tot en met 1 juni 2018 De gemeente Bladel kiest ervoor om niet de instelling, die muzikale en culturele vorming aanbiedt, te subsidiëren, maar uitsluitend de leerling die er gebruik van maakt. Voor leerlingen uit de gemeente Bladel betekent het dat zij zelf afspraken moeten maken met een docent voor muziek, zang of dans.SubsidiemogelijkhedenDeelnemers aan muzikale en culturele vorming, die tussen 6 en 21 jaar oud zijn en in de gemeente Bladel wonen, kunnen bij de gemeente subsidie aanvragen voor het volgend van één cursus. De subsidie bedraagt 50% van het lesgeld met een maximum van € 414,00 per cursusjaar.De totale uitgaven van deze subsidie zijn aan een limiet gebonden. Als het totaal aan aanvragen de limiet overschrijdt, dan wordt de totale subsidie verdeeld over alle aanvragers. Het bedrag per aanvrager is in deze situatie enigszins lager.Overzichtslijst gecertificeerde docentenDe gemeente hanteert voor het cursusjaar 2017-2018 een overzichtslijst met alleen individuele, gecertificeerde docenten. De gemeente vindt het belangrijk dat een bepaald kwaliteitsniveau wordt gewaarborgd op basis van een aantal voorwaarden, waaraan docenten moeten voldoen. Uiteraard maakt elke deelnemer zelf de keuze voor een bepaalde docent, maar een deelnemer komt alleen in aanmerking voor subsidie als de cursus wordt gevolgd bij één van de docenten die op de overzichtslijst staan vermeld. De overzichtslijst kunt u vinden op www.bladel.nl/muzieksubsidie.AanvraagformulierVoor deze individuele subsidiëring van deelname aan muzikale en culturele vorming zijn nadere regels vastgesteld. Deze nadere regels en het aanvraagformulier kunt u downloaden via de website: www.bladel.nl/muzieksubsidie of opvragen bij het KCC in het gemeentehuis. U kunt het aanvraagformulier ook digitaal invullen met DigiD.Periode om aanvragen in te dienenDe termijn voor het indienen van de subsidieaanvraag loopt van 1 februari tot en met 1 juni van het lopende cursusjaar. De regeling bepaalt dat deze periode strikt gehanteerd moet worden door de gemeente. Aanvragen die te vroeg of te laat binnenkomen, worden afgewezen. Woonrijp maken ‘Het Kaar tussen de Mulder en Ganzestraat’Op 5 februari wordt gestart met het woonrijp maken van Het Kaar tussen de Mulder en Ganzestraat. De werkzaamheden nemen ongeveer vier weken in beslag. De werkzaamheden omvatten de definitieve inrichting van de rijbaan, inritten en bermen en de aanleg van DWA- en RWA riool. Om de werkzaamheden uit te kunnen voeren zal Het Kaar worden afgesloten. Hiervoor wordt een omleiding ingesteld. Aanslagen Afvalstoffen- en RioolheffingMet dagtekening 31 januari 2018 ontvangt u van de gemeente Bladel de aanslag afvalstoffen- en rioolheffing over de periode september t/m december 2017. BetalingstermijnenBij automatisch incasso: 3 termijnen. Aanslagen met een bedrag minder dan € 50,00 worden in één keer afgeschreven. Wordt er géén gebruik gemaakt van de automatische incasso dan moet de aanslag worden betaald in één termijn via internetbankieren. Maakt u nog geen gebruik van automatisch incasso dan kunt u dit via de website van de gemeente www.bladel.nl aanvragen. BezwaarTegen de aanslag kunt u binnen zes weken na dagtekening van het aanslagbiljet een bezwaarschrift indienen bij de Heffingsambtenaar van de gemeente Bladel, Postbus 11, 5530 AA Bladel. Het indienen van een bezwaarschrift ontheft u niet van de verplichting om tijdig te betalen.De tarieven zijn door de gemeenteraad in de verordening vastgesteld. Op grond van artikel 8:2 van de Algemene Wet Bestuursrecht kan hiertegen geen bezwaar worden aangetekend. KwijtscheldingIndien u op grond van uw financiële omstandigheden niet in staat bent de belasting te betalen, kan deze op verzoek geheel of gedeeltelijk worden kwijtgescholden. U dient daarvoor een aanvraagformulier voor kwijtschelding in te vullen, verkrijgbaar bij het KCC in het gemeentehuis, tel. 0497-361636. InlichtingenVoor inlichtingen over deze aanslag kunt u contact opnemen met het Klant Contact Centrum, tel. 0497-361636. Meer informatie is ook te vinden op www.bladel.nl. Werk in uitvoering door of in opdracht van de gemeente BladelWerk: Randweg BladelPeriode: t/m week 31 - 2018Uitvoering: Reyrink aannemersbedrijf BV Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klant Contact Centrum (KCC), tel. 0497-361636.

Unknown

Foto van  Lokaalnieuwsbladel.nl Redactie

Lokaalnieuwsbladel.nl Redactie

Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Bladel. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.

Overige Vergunningen Bladel

Heb je een opmerking over een van de bekendmakingen?

We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.