Bekendmaking voor Bestuur | Organisatie en beleidNatuur en milieu | Organisatie en beleidOpenbare orde en veiligheid | Organisatie en beleidRuimte en infrastructuur | Organisatie en beleidRecht | Organisatie en beleid in Bladel
Geplaatst op Lokaalnieuwsbladel.nl op: 21-05-2024
Bestuur | Organisatie en beleidNatuur en milieu | Organisatie en beleidOpenbare orde en veiligheid | Organisatie en beleidRuimte en infrastructuur | Organisatie en beleidRecht | Organisatie en beleid Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel maken op grond van artikel 87j, tweede lid, en artikel 89 van de Wet geluidhinder in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat gedurende zes weken het ontwerp-saneringsprogramma ‘Akoestisch onderzoek B-lijstwoningen en eindmelding gemeente Bladel’ met de daarop betrekking hebbende stukken die redelijkerwijs nodig zijn voor een beoordeling van het ontwerp, ter inzage ligt. Het ontwerp-saneringsprogramma omvat het verzoek aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu om voor woningen een hogere waarde vast te stellen. Het ontwerp-saneringsprogramma is de basis voor het verkrijgen van subsidie voor het, waar nodig, uitvoeren van gevelmaatregelen aan de woning en het op de Oude Provincialeweg vervangen van de klinkers voor een steen mastiek asfalt. Door het treffen van de maatregelen wordt de geluidbelasting vanwege wegverkeerslawaai in de woningen omlaag gebracht. Alleen woningen die in de saneringslijst worden genoemd, komen in aanmerking voor sanering. Er komen 83 saneringswoningen in aanmerking voor een aanvullend onderzoek naar de noodzaak voor eventuele geluidwerende gevelmaatregelen. De betreffende bewoners/eigenaren worden per brief hierover geïnformeerd.Het ontwerpbesluit en bijbehorende stukken liggen vanaf 20 juli 2017 ter inzage bij het Klant Contact Centrum (KCC) van het gemeentehuis van Bladel aan de Markt 21 te Bladel. Het gemeentehuis is geopend op de volgende dagen en tijden:maandag van 09.00 tot 19.00 uur, dinsdag van 09.00 tot 17.00 uur, woensdag van 09.00 tot 19.00 uur, donderdag van 09.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur. Vanwege vakantie is er in week 29 en 30 op woensdag geen avondopenstelling en in week 31 t/m 33 is er zowel op maandag als op woensdag geen avondopenstelling. Schriftelijke zienswijzen tegen het ontwerpbesluit kunnen door belanghebbenden gedurende de termijn van terinzagelegging (tot en met 30 augustus 2017) worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 11, 5530 AA te Bladel. Voor het kenbaar maken van een mondelinge zienswijze of voor een toelichting op de stukken kunt u telefonisch een afspraak maken met mevrouw Claudia Rieswijk, bereikbaar via telefoonnummer (0497) 361636 of via e-mailadres info@bladel.nl.
Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Bladel. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.
We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.
Het laatste nieuws uit Bladel volgen? Dat doe je uiteraard op Lokaalnieuwsbladel.nl. Wij focussen op de dagelijkse nieuwsitems van omgeving Bladel.
© LokaalnieuwsBladel.nl
Laatste berichten